2015年2月27日 星期五

▐ 記錄▐ 耳前廔管切除手術。過程...*

先溫馨提示一下:
如果你唔太接受到"核突野"最後一張相就不要看!
放心我會隔好多行才 Show 出來,你絕對有時間慢慢離開XD






話說我出世後兩邊耳仔都有一個小洞,
我媽跟我說佢陀住我的時候曾經釘過一度小閘門,
 因為細個不懂事又聽過長輩說有BB唔好乜乜乜...所以我一直都認為是這樣的

其實這個小洞也沒什麼特別的,就洗頭沖涼可能會入水
因為會積水,所以要定期清潔一下
小時候都是阿媽幫我清潔的,長大之後就定期用紙巾按壓一下就行
由於是積水嘛!那味道是很特別的 (Fine!家人/男友說是很臭XD)
其實跟它相處了這樣多年我都習慣了
我是變態到會很enjoy的去聞()
有這個小洞的朋友請 Give me five 吧!相信我已經沒什麼形象可言了XD

呢廿幾年來間中都有試過發炎的,應該是清潔不足所致
不過都只是表面輕微發炎,好快就沒事

直到上年年尾,近"的水"位置有一撻腫起
一開始我還以為是石頭瘡 (常有暗瘡的人會生石頭瘡也完全不出奇)
我還去搽暗瘡膏,但完全沒好轉就一直腫起也沒有發大

好奇心之下google一下...
就知道原來那個小洞是有名字的:耳前廔管,而我腫起的位置正正就是耳前廔管發炎

Q. 什麼是耳前廔管? (主要資料來自維基百科)

耳前廔管(Preauricular sinus),又稱耳前竇,是一個先天性發育異常,患者在耳廓上方和臉交接處有一小洞,多數為單耳,有些是雙耳,有時會有分泌物。此孔洞向深部組織呈樹枝狀或螞蟻窩樣的散開,其路徑常常是很難掌握的。大部份耳前廔管並沒有症狀,不需要治療。若遭細菌感染則會流膿、腫痛,此時應手術切除。耳前廔管是在胚胎發育的第六週第一對和第二對鰓弓癒合不完全而形成,屬不完全的自體顯性遺傳,罹患率約1%,據一統計指出可能每七十到八十人中就有一個人會有些廔管,不過真正會發炎的不會很多。 

得知可能需要動手術,我是超害怕的 (拜託!誰會不害怕?)

同時再 google 一下耳前廔管切除手術的資料,都有找到幾個台灣 blogger 的自身經歷
但香港好像沒什麼blog有提及,所以我決定打這篇給需要的朋友參考!
如果有同樣問題的朋友,也很歡迎跟我交流喔~

資料看多了,沒十成都有九成把握,就告訴我媽我決定要去看醫生
同時聯絡保險經紀安排醫保事宜

我先去看普通門診醫生,醫生一看就說肯定是耳前廔管發炎要動手術切除
如果只用抗生素跟消炎只能治標,細菌始終會留在入面,三不五時就會發炎,
嚴重還會造成附近顏面之蜂窩組織炎,有時還會波及耳殼造成可怕之耳軟骨炎,
更甚者會耳廓變形

這也太可怕了吧?!

之後醫生就轉介我去看耳鼻喉專科,同時要吃一段時間抗生素
耳鼻喉專科的醫生(下面就稱做陳醫生) 跟我排期入院做手街
同時又開一堆抗生素,因為一定要完全消炎才可動手術的

我甚至聽說有患者因為發炎得太勁要界開掘膿才可動手術(驚)
幸好我吃了一段長時間抗生素之後就已經消炎了




因為有醫保所以選擇去法國醫院做手術 (11月頭)
小時候住過一次法國醫院,病房只有一部電視,如果不近床位就只有聽的份兒
想不到現在每床位都有電視連電腦,還可以多方位移動
床邊好像還有收音機




那晚男友送我入院,我們就在看愛回家XD




手術當天8:30AM前就要禁食




因為唔熟路,所以我的晚餐都在醫院解決,看餐牌叫姑娘點餐就OK!
我想吃公司三文治好久了!法國的餐點很好吃的




身為面膜達人,一整晚流流長當然要敷下 Mask 啦!
本身就不愛看電視,唯有狂煲劇同聽收音機
有嘗試用電腦打 Blog,但研究不到點打中文就作罷




順便Show一下入院帶的 Skin Care (大部分都用光了)
潔膚水 + 化妝棉是一定要帶的,因為洗面太不方便
還有眼霜、日/晚面霜、B5gel、防曬、Cream Mask (最後選擇敷Paper Mask)等等




出入院都是素顏 + 眼鏡,化妝就只帶遮瑕跟粉餅備用


床雖然舒服,但晚上太多雜聲,姑娘又定期幫其他人量血壓等等...
基本上好醒訓,完全不好睡

又因為要8:30am前完成早餐就摸黑早起梳洗食早餐
太早餐廳未開,醒目仔已經早一晚買定
但其實太早沒什麼胃口




本來手術時間是2:30pm左右,最後等到 4:00pm 才有姑娘用輪椅推我到手術區
要先換好超大件的手術衫褲,入面什麼也不要穿,坦蕩蕩的感覺好怪
還要穿上姑娘準備好的襪跟拖鞋
到手術室前要自行爬上手術床,之後就被推入手術室門口等待
期間麻醉師跟陳醫生有過來打招呼,說要等手術室有吉位先可以入去

周圍好多手術床進進出出,我覺得自己好似一架車正在泊位中...
此刻心情好平靜,完全沒有恐懼(我也好意外) 只想快點完成手術

終於推我入手術室了!
手術室超大,好冷好光猛,完全是仁心仁術的場面XD
至於有沒有過床我都已經忘記
有2-3位醫生在身邊很忙碌的準備
其中一位在左邊手邊打針插喉用,有點痛

之後麻醉師跟我說會做全身麻醉,
登記入院時姑娘有講麻醉師會於監測麻醉同全身麻醉之間選一
因為我兩邊都做所以最後是全身麻醉
兩者分別就是監測麻醉不用插喉 (天啊!我要插喉!!) 

麻醉師一邊打藥同時其他醫生幫我帶氧氣,純氧好那喉....
不到 3 秒我就完全失去知覺

手術好像約 2 小時左右,我醒來第一句聽到的是"許小姐!許小姐!手術做完喇!"
當時身處之前的泊車位,全身動彈不得,而喉嚨好像火燒般痛,好想咳好辛苦

醫生問有沒有那裡不舒服我就只能用氣聲說出"喉嚨"兩字
醫生:哦!插完喉係咁架!

真是超級痛....

之後就被推上病床再有幾位姑娘抬我過床
出來之後就看到我媽跟男友了

到此刻才感到真的恐懼,痛加上不能隨心郁動,看到親人眼淚就不停流
聽我媽說,手術完聞下檸檬會醒D,但她忘記帶XD

之後我都是昏昏欲睡的...
時間已經是晚上7pm-8pm左右,原先陳醫生說手術之後休息一下就可以出院
但等了好久醫生都未上來同我檢查
終於陳醫生來了!檢查說沒問題,之後問我想唔想出院
當然想,就這樣安排出院手續

落床的時候腳是軟的,要男友扶著
而且超級肚餓...仲有胃痛情況出現,但手術後數小時不可進食
襯醫院餐廳打烊前點了一碗魚片粥,等到時間許可即食,雖然微暖但已經覺得好好味





傷口都是這樣包著,根本看不到傷口的
而整整一星期睡覺只可平敞,其實都幾唔習慣,一側睡傷口就痛了




出院之後請假一天在家休養,男友煲了好大煲瘦肉粥,我想6個人都夠吃了XD
但好窩心的,至少他懂得照顧我




為了令傷口快點復原,我媽也煲了一星期蘆薈瘦肉湯給我飲,有消炎解毒作用
傷口埋得會靚仔D





然後又是一堆抗生素,超大粒,我要分開一半才吞到

 


基本上傷口有少少痛都沒什麼大礙,拆線前都一直包著
頭幾次洗頭我都去找相熟髮型師幫我洗




如果沖涼就要做好防水保護,一入水就手尾長了
同時男友都買了 Dry Shampoo 給我,幾好用,用後感覺清爽乾淨,但止唔到頭痕XD



拆線前的模樣
男友超高的拍照技術只拍到這張比較清楚而且XD




一星期之後就可以去拆線,上圖是拆線後的即時模樣

我以為拆線會好痛,原來完全唔痛 (Yeah!)
終於可以自己洗頭了!




1月頭再拍照記錄,傷口就是這樣,如果用力按還有點痛
現在2月尾傷口更加不明顯,用力按都不會痛了,只是手感比之前有點不習慣XD
全靠媽媽的蘆薈瘦肉湯還有整整個多月的戒口傷口才這麼不明顯
戒口的期間沒運動也沒有增磅,看來都算清減
但一個新年又打回原形XDDDD


好了!做好心理準備看看切出來的耳前廔管嗎?
如果怕就按上頁離開吧:)










3
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
2
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
1
.
.
.
.
.
.
.



比我想像中完全唔同,估唔到咁大粒 (按圖可放大)

終於打完整個過程,又完成一個創舉喇!
希望身體健康,不用再打這樣的文章

還有切勿諱疾忌醫
有問題就快點去睇醫生:)

祝大家身體健康!

就這樣

31 則留言:

  1. 請問您整咗幾錢?幾耐唔洗得頭?

    回覆刪除
    回覆
    1. 連埋門診專科約3萬, 我出左院之後一星期冇洗頭, 第2星期就出去搵SALON洗, 為安全計我就完全拆線之後先自己洗~冇自己洗2星期!

      刪除
  2. 我本身少少腫少少發炎所以去咗睇醫生,點知睇完醫生食完抗生素腫得仲嚴重!食抗生素都冇用,我唔想開力呀!我連打針都怕,開力又要麻醉,我又唔想局部又唔想插喉,點算呀?😭

    回覆刪除
    回覆
    1. 你冇得揀,一定要盡快安排入院搞掂佢/問醫生意見睇下點做~
      我由細到大都好怕痛,我驚痛到而家都30歲人連耳窿都唔敢穿,但都要面對呀!身為過來人我一定支持你!

      刪除
  3. 多謝你的分享!我女兒也有這問題,但醫建議她大D再決定做手術,她每三年發炎一次,好慘!

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔洗客氣, 希望你女女都快D解決到呢個問題啦:)

      刪除
  4. 網誌管理員已經移除這則留言。

    回覆刪除
  5. 回覆
    1. 耳鼻喉科專科醫生- 陳達明醫生

      刪除
    2. 請問陳達明醫生手勢好嗎? 到現在是否沒有復發? thanks!

      刪除
    3. 唔好意思, 我而家先睇到你留言, 冇復發過,手勢好好, 冇乜疤

      刪除
    4. 您好, 我想了解當然醫生係咪就咁寫您耳仔發炎? 因為問過耳前瘻管係天生,醫保不保。 謝謝

      刪除
    5. 好似係寫耳仔發炎, 我都唔SURE, 但同醫生講要醫保佢就識寫了

      刪除
  6. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  7. 網誌管理員已經移除這則留言。

    回覆刪除
  8. 我都有這個小洞,一直都相安無事,但最近又痕又痛,未見紅腫,咁係唔係發炎嘅先兆呀?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你係咪只係近小洞門口嗰個位先紅腫痛? 如果係就應該只係入左水又清潔不足引至輕微發炎, 我未做手術之前都試過好多次呢個情況, 只要往後幾日都加留意避免入水好快就冇事, 如果係好似我呢個情況入面發炎,就會好似石頭瘡咁一直腫起但唔痛嘅。 不過人人狀況都唔一樣,如果觀察幾日都冇好轉,咁就要盡快睇醫生喇。

      刪除
    2. Thx!!咁我留意多幾日啦!����

      刪除
    3. 網誌管理員已經移除這則留言。

      刪除
  9. 請問你現在係咪已完全好哂冇翻發?

    回覆刪除
  10. 好長盡,我小朋友岩岩出世無耐,都發現有個小洞,網上搵資料睇到你咁有用既資料,謝謝

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔好意思, 我而家先睇到你留言, 唔好客氣。
      只要唔發炎得太過分就冇問題架喇, 唔洗太擔心:)

      刪除
  11. 你好 請問做手術應該找外科還是耳鼻喉科呢,另外保險是買那間公司的那個計劃呢?謝謝你🙏🙏

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔好意思, 我而家先睇到你留言, 我係轉介到耳鼻喉科比陳達明醫生follow的, 保險是保誠, 買的是住院連手術

      刪除
  12. 請問陳達明醫生,是否在佐敦明珠廣場應診?🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    回覆刪除
    回覆
    1. 太耐我都唔記得係咪佐敦明珠廣場, 不過我就真係睇耳鼻喉科陳達明醫生, 你可以google下佢而家個診所位置

      刪除
  13. 我仔中三時發了2次,想問下做左手朮仲有冇再發炎?

    回覆刪除
  14. 你好,許小姐,多謝你的分享,好有參考價值,因為我的兒子都有此問題,可否講講陳醫生的全名嗎?讓我都可以搵陳醫生幫手,感謝

    回覆刪除
  15. 陳達明醫生 已經搬到 尖沙咀 亞太中心 我都準備搵他做手術

    回覆刪除
  16. 過兩日做手術,恐懼下goo到呢個blog

    回覆刪除